At have og at skabe betydning!
… så enkelt kan salg udtrykkes med værdiskabende relationer til følge!
Bevidstgør tanker og handlinger mod målet!
… så befriende og værdisættende kan performance gøres!
At skabe rum for den enkelte og for teamet!
… Gøre teamet til en udviklende base!
Denne 3 dags Masterclass er for dig, der er bevidst om at tiden og enestående salgs- og samarbejdsrelationer kalder på menneskeligt nærvær, omtanke, indlevelse, autenticitet, passion og intuition – som praktisk fordrer dialogbaseret meningsforhandling til fremme af erkendelse, perspektivering og stillingstagen. Dig, der ønsker forskningsbaseret og praksisorienteret inspiration til at arbejde strategisk frisættende og positivt forpligtende med teamets menneskelige kompetencer. Dig, der er klar over at det nye fokus i succesfulde virksomheder stadig stigende er på værdien af psykologisk og social kapital, som afgørende parameter på kvaliteten af samarbejderne, interne og eksterne.
Helt generelt er disse tre lærende dage for dig og det team, der ønsker som kulturbærere og kollegaer at forpligte jer selv på fortsat reflekteret nærværende – menneskeligt og professionelt virke – kendetegnet ved omtanke og autenticitet, som netop afgørende for graden af tillid, respekt og commitment både relationelt, fagligt og organisatorisk.
Formål & udbytte:
Har du tænkt over at ofte, modarbejder vi os selv uden at vi ved det, fordi vi ikke kender os selv og vores indre dialog godt nok. Ny forskning dokumenterer, at vores tanker og følelser har afgørende betydning for både vores velvære og glæde, hvor godt vi udnytter vores kompetencer samt, hvor gode vi er til at mestre dagligdagens udfordringer og undgå stress. Både vores personlige og faglige udvikling er altså baseret på vores tankeprocesser og følelsesliv, som afgørende for vores trivsel, kvaliteten af vores relationer samt muligheder for meningsfuld succes.
Til selvrefleksion, hvad vil du svare på spørgsmål som:
Det løfterige faktum er at vi som mennesker har mulighed for ved tænkning og refleksion at få erkendelse af, hvem vi er, hvad vi tillægger værdi samt, hvordan vi vil forpligte os (og andre) til at tage ansvar. Væredygtig selvledelse® muliggør, at vi med mental parathed kan navigere bevidst og udviklende i hverdagens muligheder og udfordringer. Når vi kender os selv, vores værdier og vores værd, accepterer og tager dagligt ansvar for, hvem vi er, da er vi væredygtige relationelt, kollegialt, som personligt hver især.
Du lærer på dag 1:
Har du tænkt over hvor afgørende kemi mellem mennesker er og hvor stor en del af vores beslutninger der træffes på baggrund af relationelle interesser. Ny forskning dokumenterer, at salgsoplevelsen har suverænt størst betydning for opbygning af loyalitet med en vægtning på 53% (kilde: Dr. Robert Cooper). At bevare og stadig udvikle enestående salgsrelationer handler om for det enkelte salg, som for det relations opbyggende formål samt for virksomhedens vækst, at fokusere målrettet på, hvordan tilsammen – bevidsthed, de rigtige kompetencer og autenticitet – bringes i spil i alle salgets faser til glæde og gavn for egen udvikling og vækst i samarbejdsrelationen.
Til selvrefleksion, hvad vil du svare på spørgsmål som:
Du lærer på dag 2:
Det løfterige faktum er at kunden ønsker også at komme til sagen! Professionelt salg er et håndværk der kræver forberedelse, træning og relations kompetent nærvær, hvor held og tilfældigheder minimeres, til fordel for overblik og øget indtjening. De færreste organisationer har ’tid’ til kaffemøder, hvor indholdet og formålet ikke er tydeligt, og med en eller anden form for værdi for egen virksomhed. Salgets faser og bevidstheden om forløbet er afgørende for at finde og identificere kundens behov og dermed værdien, samtidig med at indsigten i faserne skal bruges dynamisk og fleksibelt, alt efter situationen.
Hyldevarer, forudsigelighed og hierarkisk maskinbureaukrati hører fortiden til og både lineær og velmenende rådgivning favner ikke den kompleksitet, forskellighed og dynamik nutiden er kendetegnet ved. Det oplyste menneske og de konkurrenceorienterede virksomheder anno 2020 vil ikke længere foreslås, fortælles og fastholdes – kunden af i dag, vægter interesse, nærvær, professionel sparring og fremtidssikrende værdiskabende refleksion. Kunden af i dag vil involveres, engageres, overbevises og positivt forpligtes gensidigt respektfuldt og forretningsorienteret vedkommende.
Med alsidig viden om bevægegrunde, meningsdannelse og hvordan erkendelse, motivation og ejerskab er en indefra og-ud proces, handler det nærvær som kunden kan have tillid til og respekt for, om interesse, autenticitet og professionel relationskompetence – et nærvær som ér et dialogisk anliggende!
At ville kunder til egen fordel og med vægt på og ønske om accept af vores løsning (BALA), er for professionelle salgsorganisationer af i dag udskiftet med, som fornemmeste opgave at guide og sparre kunden til erkendelse af den optimale Strategi i tråd med kundens konkrete Behov og forandringsvisioner (BESE – Behov> Erkendelse> Strategi> Ejerskab).
Dialogisk salgs- og relationskompetence er afgørende idet vi forstår os selv og verden gennem samtaler, hvorfor meningsforhandling og italesættelse er et must for så vel selvforståelse og identitetsskabelse, som for motivation, samspil og resultatskabelse. Som lærende og skabende væsener trives vi bedst, nyder mest og skaber størst, når vi kan udvikle os i dialogiske samarbejder, hvor vi har mulighed for at opleve at vi er sammen med de rigtige om det vigtige, ikke mindst når vi som kunde skal vælge bæredygtige salgs- samarbejdspartere.
Til selvrefleksion, hvad vil du svare på spørgsmål som:
Det løfterige faktum er at samtale og dialog, der skaber indsigt i tankeprocesser og deres natur faciliterer erkendelse, som er afgørende for al personlig udvikling og forandring. Fagligt er dialogisk frisættelse af organisationens menneskelige kompetencer, daglige samarbejder og feedbackkultur afgørende for sammenhængskraft, arbejdsglæde, tilhørsforhold og resultatskabelsen i hverdagen, fordi:
Du lærer på tredje opfølgende dag:
Masterclass holdere:
Tine Nyholm – Cand.pæd. i pædagogisk psykologi, stifter såvel som direktør i Commitment Lab der på 12. år er professionel udbyder af akademiske læringsforløb, uddannelse, Workshop og Masterclass der integrerer teori og praksis med udviklingsbehov og forandringsvisioner.
Kognitiv proceskonsulent og professionel praktiker med speciale i uddannelse af hele praksisfællesskaber kendetegnet ved høj psykologisk og social kapital, som uddannelsesansvarlig, underviser og eksaminator. Udøvende mental coach og erhvervspsykologisk supervisor. Medforfatter i nyere antologier om fremtidens ledelse, og om coaching som et af tidens stærkeste værktøjer til udvikling.
Kim Madsen – Ejer af salgs- og performancevirksomheden Bydoing, der fokuserer på kompetenceudvikling indenfor salg, samt mindset og adfærds optimering i forhold performance.
22 års salgserfaring, fra junior konsulent til salgsdirektør, med en troværdig gennemslagskraft og salgstekniker på et meget højt niveau. Erfaringer fra sportens verden med indsigt i perfomance og væredygtig mindset. Stadigvæk aktiv ultraløber (løb udover marathon distancen). Uddannet kognitiv coach og Change Management på MBA niveau.
Yderligere oplysninger om åbne eller interne virksomhedshold:
Kontakt for yderligere oplysninger/vejledende brochure eller for aftale om uforpligtende sparringsmøde om jeres interne organisatoriske behov: Tine Nyholm, Commitment Lab, på tlf. 31 17 09 17 eller pr mail: tn@commitmentlab.dk