Digital transformation i et kognitivt perspektiv

Digital transformation i et kognitivt perspektiv – er jeres organisation klar til en digital fremtid?

 

 Hvorvidt er I som organisation bekendt med omfanget af den Digitale transformation?

 

Hvor parat i praksis er I til at integrere de nye teknologiske muligheder?

 

I hvilken grad skaber mulighederne i eksempelvis IoT, Edge, Analytics, Big data, AI, Blockchain, Cloud Computing, agilitet og DevOps gennemsigtighed, styrkede kunderelationer, merforretning og konkurrenceevne hos jer?

Teknologier, digitale trends og nye forretningsmodeller vil ændre måden hvorpå vi driver forretning, hvad end vi vil det eller ej!

 

IMG_22871Fordele og muligheder er eksempelvis           

– Information er stort set tilgængeligt for alle

– Vores netværk er globalt

– Verden er blevet vores nærmarked

– Den digitale teknologi kræver langt færre ressourcer

– Kunderne er på nettet og de sociale medier

– Beslutninger bliver truffet ud fra fakta frem for mavefornemmelse

– Den digitale transformation hjælper organisationer til at blive agile

– Produkt udvikling bliver en iterative proces i tæt samarbejde med kunden og med baggrund i de data som indsamles og analyseres

 

Som leder kan du stille dig selv følgende spørgsmål

  1. I hvor høj grad har vi indtænkt mulighederne i de nye digitale forretningsmodeller i virksomhedens strategi?
  2. I hvor høj grad har vi indtænkt de digitale teknologier og trends i vores produktudvikling?
  3. Hvilken værdi vil det give forretningen at få skabt en forståelse for hvad den digitale omstilling kan tilføre forretningen?
  4. Hvilken værdi vil det give at organisationen løfter den digitale transformation i flok?

 

Den digitale transformation stiller store krav til organisationen, krav, som kan transformeres til muligheder og værdiskabelse når de digitale teknologier og trends tilgås og tackles på den rette måde.

 

Mental parat til forandring i praksis  fingers-3285615_1280

Mentale modeller og indstilling er afgørende for medarbejdernes personlige trivsel, mestringsevne, handlekraft.

Mentale modeller giver forståelse for de bevæggrunde, der ligger bag vores adfærd.

 

Måske oplever du også løbende, at nogle af dine medarbejdere

reagerer på nyt med frustration og berøringsangst?

Skal psykologi, mentale modeller og mentalitet ikke være vores største barriere, når vi møder udfordringer i hverdagen og når forandringer er nødvendige, da bliver indsigt i, hvad der skaber åbenhed for nyt, mental parathed og vilje til forandring afgørende ledelseskompetencer i bæredygtige organisationer.

Væredygtig ledelse® drager omsorg for at forpligte til Væredygtig selvledelse® med mulighed for meningsfuld samskabelse i hverdagens kompleksitet

 

Strategisk frisættende fokus på forandring som force

tager udgangspunkt i at vi alle grundlæggende ér ildsjæle. Forskning dokumenterer, at det ligger i vores menneskelige dna at have behov for, trang til og higen efter at være bedst sammen.

Med potentialet i behold er det organisatorisk relevant at overveje, hvordan potentialet forvaltes?

 

billedero

Som leder kan du spørge dig selv

  • Ved du, hvordan du aktiverer medarbejdernes følelser og tanker i åben og undrende retning?
  • Hvor gode er vi i dagligdagen til at tilgå og tackle konflikter og forskellighed udviklende?
  • Hvor god er du som leder til at kunne bringe dig selv og dine medarbejdere i en optimal mentalpræstationstilstand?
  • Hvorfor er at være sig organisationens mentalitet bevidst afgørende for at gøre sig fortjent til enestående samarbejds- & kunderelationer?

 

 

Organisatorisk vækst med praktisk forankring

Da vi forstår os selv og verden gennem samtaler, er kvaliteten af jeres interne dialog- og feedbackkultur således afgørende for jeres daglige motivation, engagement, lederskab og resultatskabelse.

Med andre ord samtale og dialog, der skaber indsigt i tankeprocesser og deres natur og facilitere erkendelse, er afgørende for udvikling og forandring, individuelt som i samarbejdet.

group-3354365_1920

Som leder kan du spørge dig selv        

  1. I hvilken grad mestrer du at tale fra hjertet til hjerter, så det bevæger og skaber resultater?
  2. Hvorfor er kognitiv dialog afgørende for graden af motivation, ejerskab og loyalitet?
  3. Hvor legitimt er det i vores organisatoriske hverdag at udtrykke sårbarhed og behov for sparring?
  4. I hvilken grad er dialogisk udviklings- & feedbackkultur en integreret del af vores daglige praksis?

 

Design din virksomheds Digitale Transformation

Vi ser frem til at sparre jer på dét setup, der med udgangspunkt i jeres virkelighed og fremtidsvisioner, vil forretningsudvikle og skabe nyt niveau for jeres vækst.

 

Til inspiration kan en Workshop for jer eksempelvis tage udgangspunkt i følgende

  • Indblik i hvilke nye forretningsmodeller som den digitale transformation åbner mulighed for
  • Indblik i hvorledes den digitale transformation skaber højre grad af bæredygtighed
  • Indblik i den cirkulære økonomi og dens mulighed via den digitale transformation
  • Forståelse for begrebet agilitet, hvorfor er det vigtigt, hvordan kommer man i gang
  • En faciliteret refleksion til hvad den digitale transformation kan bidrage med til jeres forretning
  • Indsigt i hvordan at identificere mentalitet og vanetænkning, konsekvenser og frisættelse
  • Overblik over hvilke holdninger og overbevisninger der gør sig gældende i jeres hverdag
  • Metoder til dialogisk at kunne aktivere egne og andres følelser og tanker i undrende og værdiskabende retning
  • Værktøj til afklaring af fælles mening, commitment og handlekraft – vedkommende, positivt forpligtende og forretningsudviklende

Oplever du som leder dette organisatorisk relevant for også jeres daglige virke og fremtidige vækst, da ser vi frem til at byde til mødebordet med praksisnær drøftelse og perspektivering

 

Tine NyholmTine Nyholm – Cand.pæd. i pædagogisk psykologi, stifter såvel som direktør i Commitment Lab der på 8. år er professionel udbyder af akademiske læringsforløb, uddannelse, Workshop og Masterclass der integrerer teori og praksis med virksomheders udviklingsbehov og forandringsvisioner.

Kognitiv proceskonsulent og professionel praktiker med speciale i uddannelse af hele praksisfællesskaber kendetegnet ved høj psykologisk og social kapital, som uddannelsesansvarlig, underviser og eksaminator. Udøvende ledelsesrådgiver, mental coach og erhvervspsykologisk supervisor. Medforfatter i nyere antologier om fremtidens ledelse, og om coaching som et af tidens stærkeste værktøjer til udvikling.

 

 

WP lavet jan-e1525181876492Jan S. Christiansen – CEO og management konsulent i JSC Consulting, CTO, stifter og partner i OP-FLOW. Med mere end 30 års ledelseserfaring fra den finansielle sektor, de sidste 17 år med ledelsesposter inden for IT, HR, CSR, Marketing & Kommunikation, er Jans IT-baggrund bredt forankret, som praksisnært fokuseret.

Som management konsulent arbejder Jan praktiskorienteret med Digital Transformation i virksomheder i SMV segmentet, samt i nye startups. Målet er at skabe indsigt i hvad den digital transformation kan gøre for virksomheden ved at facilitere workshops, og støtte jer som organisation i processen til at nå målet.

 

Priser

2-timers workshop kr. 15.000,- ekskl. Moms

1,5 dags internt seminar kr. 45.000,- ekskl. Moms

2-dags internt seminar kr. 60.000,- ekskl. Moms

 

 

CLLOGO2

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn